Tuesday, September 29, 2009

Kursus Kajian Tindakan


Hari ni dan semalam (27-29 September 2009), cik gu- Juru Latih Utama KT terlibat dengan kursus Kajian Tindakan Peringkat Negeri Kelantan tahun 2009 sebagai Fasilitator dan penceramah slot Penulisan Proposal dan Laporan KT. Kursus ini untuk Guru-guru Tingkatan 6 Sekolah Menengah. Ia bertujuan untuk melatih guru-guru tktn 6 dalam membudayakan KT khususnya dlm peningkatan amalan P&P di bilik darjah.
Ini merupakan kali pertama cg handle kursus utk cg cg form 6, selalunya sasarannya guru sekolah rendah, men.(tktn 1-5)dan kepada Guru Cemerlang. Seronok dapat menambahkan pengalaman baru.
Apa cg dapat? Keseronokan bekerja, dapat berkongsi idea dengan cik gu tktn 6 termasuk Guru Akademik ( jawatan baru dalam Tingkatan 6). Dapat memberikan ilmu KT kepada guru.
Apa lagi...dapat lupa sekejap kecewa permohonan DG 54 cik gu ditolak.
Walau camne pun, ingat budak-budak cg di sekolah buat apalah mereka tu... Kerja-kerja bio dah bagi - Bio~Graphic Info Module, Bio~Math, 6 set Paper 1 Bio. Janji semua tu mesti ada atas meja cik gu.
tengahari ni balik.. pagi esok ceramah Biologi di SMS Machang, tengahari esok ke Permai Inn Trengganu. Buat apa?Alaa..berkhidmat pada negara..bagi sumbangan..

1 comment:

  1. Salam kak Nah..
    Happy betul tengok blog kak nah...kalau ada masa bertandanglah ke blog na pulak :
    nikzulina.blogspot.com.

    ReplyDelete